maandag 18 maart 2013

Heksje Wijsneusje.

Het verhaal:



 
 

Hallo, Ik ben Liesje!

 
Zoals je ziet, ben ik een heksje.
Ik woon met mijn mama in een gezellig huis aan de rand van het bos.

Naar school gaan vind ik niet altijd zo leuk.
Ik trek er liever op uit om iets te leren over
de wondere zichtbare en onzichtbare wereld om me heen.
Zo ontmoet ik de meest bijzondere figuren en beleef ik de meest magische avonturen! Ik weet best wat ik wil, maar daar zijn sommige volwassenen het niet altijd mee eens. Ze noemen me dan ook liever ‘Heksje Wijsneusje’
ik ga niet naar een gewone school, nee ik ga natuurlijk naar de Heksenschool… ten minste als ik er nog mag komen.
 
Vorige week ben ik van school gestuurd en in mijn hartje vind ik dit best erg hoor want al mijn vriendjes en vriendinnetjes zitten wel op die school en leren toverspreuken.
“En nu eruit !”schreeuwde juffrouw Paddewrat, toen ik weer eens zat te spelen tijdens de les.
En omdat heksje wijsneusje ook haar vriendjes en vriendinnetjes graag plaagt, zijn ook haar vriendjes en vriendinnetjes een beetje boos op haar en niet alleen juffrouw Paddewrat.
“je mag terug komen als je weer aardig kan doen tegen je vriendjes en vriendinnetjes en als je zelf een toverspreuk hebt verzonnen…… en wel een die werkt!”
 
Daar liep ik dan, ik was ontzettend boos en schopte hard tegen een grote steen.
Tot mijn grote schrik begon die te praten: “ben je nou helemaal betoeterd” bromde mijnheer Steen “ om mij zomaar te schoppen….waarom ben je zo boos?”
 
 
 
Heksje wijsneusje vertelde Mijnheer Steen het hele verhaal, en ze eindigt met: “ik moet iets aardigs doen voor mijn vriendjes en vriendinnetjes, en als ik geen werkende toverspreuk heb bedacht mag ik nooit meer naar school komen!”
 
“O’ maar daar kan ik je wel mee helpen hoor, “bromde mijnheer Steen.
“In het betoverd dorp wonen een aantal mensen die magische steentjes hebben.
Vraag aan de kinderen of ze voor jou de magische steentjes willen halen.
Iedere keer als de kinderen een steentje krijgen moeten ze dit versje opzeggen om de steentjes een magische kracht te geven:
 
Steen, steen, mooie steen,
ik vouw mijn handen om je heen.
Ik sluit mijn ogen, fluister zacht:
geef me van je toverkracht.
 
 
Lever de steentjes in bij de heks die in de magische tuin staat,  
en als ze alle steentjes heeft gekregen,verdwijnen die in een rookpot waarna ze samen met de toverspreuk veranderen in een magisch vriendschapbandje.
Deze speciale vriendschapsarmbandjes hebben de magische krachten om mensen van hun boosheid af te helpen.”
 
Met deze toverspreuk mag jij vast weer op school komen en zal niemand meer boos op je zijn!
 
Gaan jullie Heksje Wijsneusje helpen?
 
 
 
 
 

Deze tocht is geschikt voor zowel kleine als grote groepen kinderen.
Je kan werken met 'snoephuizen' ( dus de kinderen gaan langs deuren van familie, vrienden, kennissen of mensen die willen helpen), waarbij ze een steentje kunnen verdienen door bijvoorbeeld een spel te doen.

Je kan ook aan wat vrienden vragen of ze ergens op een plek willen gaan staan met een spelletje, waarbij ze een magisch steentje kunnen verdienen.

 

  

 

 
Vraag aan familie, vrienden, kennissen en buren of ze een 'snoephuis' willen zijn tijdens de Kindvriendelijke tocht.
Wil je de tocht voor een grotere groep kinderen organiseren, benader ze dan  via scholen of je (sport) vereniging.

Zorg dat je genoeg leuke 'magisch' uitziende steentjes hebt. Bij de action heb je vaak al voor weinig geld heel veel leuke kleine steentjes ( zoals onderstaande foto), die ze normaal gebruiken voor in plantenbakken of aquariums. Maar je kan ook zelf steentjes zoeken en ze in verschillende kleuren schilderen.

 



word nog verder uitgewerkt....
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten